donderdag 7 januari 2010

Snow fever

In december had ik me aangemeld op het forum van de scrapotheek (klik hier) omdat ik graag mee wilde doen met de door hun georganiseerde BOM. Ik ben daar dus nu ook een beetje aan het forummen (een beetje, want nu ik weer werk, heb ik echt veel te weinig tijd voor scrappen en forummen) en zag daar een heel leuke wedstrijd voor Januari 2010.
Je moet een lift maken van deze sketch met daarbij de opdracht " scrap een winterse foto met niet winterse kleuren".
Ik vind de sketch echt heel erg leuk, dus die wilde ik wel heel graag liften. Alleen een winterse foto met niet winterse kleuren...... daar moest ik even over nadenken. Uitkomst bracht onze heerlijke "frisse-neuzen-wandeling" van 1 januari toen we bij kasteel Duivenvoorde in Voorschoten aan het wandelen waren en daar zomaar ineens nog wat sneeuw lag op het gras. De foto die we daar van Cas hebben gemaakt kon eigenlijk best gescrapt worden met groen en bruin (niet echt winterse kleuren toch????).



Uiteindelijk is dit dan mijn versie van de sketch geworden:


Als basisi voor de lay-out heb ik een vel Bazzill Kraft Cardstock genomen en de randen bewerkt met distress ink " Vintage photo". Het designpapier wit met groene cirkels is van Making Memories uit de serie Pasport "Fragile". Deze heb ik op het kraft cardstock geplakt en vervolgens de randen onder de naaimachine afgewerkt met een zigzagsteek met wit draad.
De groene strook papier is van Basic Grey uit de serie Boxer "Hengley". Onder en boven deze strook papier heb ik eerst een strookje zwart cardstock geplakt dat geponst is met de Fiskars borderpons Apron Lace. Vervolgens heb ik een Tim Holz mask " compass" onderop de layout geplakt en daarover heen heb ik Walnut Ink " Antiquing solution" gesprayed. Vervolgens de foto op de groene strook papier geplakt (die heb ik er dus als laatste opgeplakt om te voorkomen dat de foto helemaal met inkt zou worden besprayed). De journaling heb ik op wit cardstock geprint en vervolgens per regel in reepjes gesneden. Van ieder reepje zijn de randjes bewerkt met zwarte inkt. Linksonderaan een stempel met de tekst "winter wonderland" (Verve stamps " Christmas in the air"). Voor de titel heb ik chipboard letters van Buzz and bloom ( Urban mini alphabet) gebruikt. Deze heb ik zwart geverfd en daarna bewerkt met paperglaze waardoor ze mooi gaan glimmen. Et voila......... deze lay-out is een feit!

Liefs Nicole

4 opmerkingen:

  1. Wat een mooie LO is dat geworden, wel apart met andere kleuren maar ook weer een uitdaging, goed gelukt !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ben je lekker bezig! Hij is erg mooi geworden :)

    Liefs! X Marije

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw wat is hij mooi en die kleuren zijn wel heel mooi

    gr hetty

    BeantwoordenVerwijderen