vrijdag 29 januari 2010

Schoolfoto's

Schoolfoto's zijn vaak een ondergeschoven kindje als het gaat om scrappen. Op diverse forums waar ik kom, zie ik vaak topics van mede-scrappers die vragen om wat inspiratie als het gaat om schoolfoto's. Ik zat daar ook al een tijdje mee te worstelen, en door de workshop van vorige week bij Paper&Pictures en door een blogbericht van Moniek (klik hier) kreeg ik een idee over wat ik met de schoolfoto's wilde gaan doen.
Ik ga de foto's niet verwerken in hun grote 12" albums, maar ik ga er een apart fotoboek van maken met page-protectors van 8"x8". In het album komen niet alleen de portretfoto's en de groepsfoto's maar ook foto's van leuke gebeurtenissen op school. De pageprotectors ga ik inbinden met de bind-it-all en dat betekent dat er dus een heleboel gaatjes extra moeten komen in die plasic dingen en ik kan je vertellen dat dat geen leuke klus is. Mijn bind-it-all is namelijk niet zo scherp meer, dat hij keurig door het plastic snijdt, dus als ik de gaatjes heb gemaakt moet ik deze nog wel met een schaartje netjes uitknippen.

Het schoolalbum van Cas (en ook die van Olivier) gaat beginnen met de foto's van het kinderdagverblijf, daar komt namelijk ook ieder jaar de schoolfotograaf en ik vind dat die foto's dan ook het begin horen te zijn van het schoolalbum.

Van Cas heb ik inmiddels al van 3 jaar schoolfoto's (van Olivier nog niets) en ook heb ik al een paar leuke foto's van Cas en zijn vriendjes op het KDV.

Cas heeft namelijk al twee vriendjes op het KDV waar hij altijd mee speelt, Stef en Kate. Als ze met zijn drietje op de groep zijn, hebben ze alleen maar oog voor elkaar. Ze maken nooit ruzie en zijn echt heel gebroederlijk met z'n drietjes. Afgelopen week was ik even bij Cas op de groep (een voordeel van werken op het KDV waar de kinderen naar toe gaan) en toen zag ik Cas en Stef samen op het kasteel klauteren. Toen Cas er genoeg van had en wilde gaan kleien, pakte hij niet alleen een placemat voor zichzelf maar ook voor Stef en toen alles op tafel klaar stond om te gaan beginnen, liep hij naar Stef toe, pakte zijn handje en leidde hem mee naar de tafel waar alles klaar stond. Stef liet het allemaal braaf gebeuren, schattig toch.......

Voor het schoolalbum heb ik de eerste layout klaar, de schoolfoto van oktober 2007 toen Cas nog maar net een paar dagen naar het kinderdagverblijf ging. Als jullie op de link hierboven naar de blog van Moniek hebben geklikt, dan zien jullie dat het gewoon een ordinaire lift is van één van de pagina's die Moniek heeft gemaakt. Maarja...... ik ben dan ook een enorm fan van Moniek. Haar manier van scrappen (niet te drukke layouts, zodat alle aandacht gaat naar de foto en uitgebreide journaling) is zo waanzinnig mooi. Bovendien kan Moniek altijd precies het juiste papier bij een foto vinden, een talent dat ik helaas niet bezit..... ik kan nog wel eens iets maken, waarvan ik uiteindelijk denk "nee, dat had toch ander papier moeten zijn".
Ach...... je kunt niet alles hebben!

Voor deze layout heb ik papier gebruikt van Basic Grey uit de serie Gypsie. Het is al een hele oude lijn van Basic Grey, maar nog steeds vin dik het heel erg mooi papier. De zwarte titel is uit zwart Bazzill cardstock (raven) gesneden met de Cricut (lettertype Impact, lettergrootte 0.65"). De journaling heb ik op wit papier geprint en vervolgens in reepjes gesneden en op de layout geplakt. De stempel boven de journaling is van Teressa Collins "Friendship Scroll". Verder heb ik langs de bovenkant en de rechterzijkant geborduurd met rode borduurgaren. De gaatjes heb ik eerst met de naaimachine gemaakt, zodat de afstand tussen gaatjes ongeveer gelijk zou worden en daarna heb ik geborduurd.

Liefs Nicole

5 opmerkingen:

  1. Wat een prachtig lootje en wat een mooie foto.


    groetjes Ilonka

    BeantwoordenVerwijderen
  2. lootje is weer top geworden! wat een guitige foto zeg, heerlijk!!
    en wat een leuk idee, hoe je de schoolfoto's gaat verwerken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het begin van je album ziet er al heel erg mooi uit, ik vind de stijl van Monique ook erg mooi,
    groetjes,
    Wiebine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw wat een geweldige layout is het weer geworden Nicole! Ik vind jouw stijl echt heel prettig. De focus op de foto... helemaal goed! En de foto is het waard: wat een schatje!

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen