zondag 10 januari 2010

Oktober 2009

Al enige tijd geleden had ik deze halve lay-out gemaakt voor Cas zijn jaarboek, maar ik was er helemaal niet tevreden over......
Het frame over de foto is geprint op een transparante sheet wat de pagina gelijk een heel stuk dikker maakte, het groene designpapier vond ik eigenlijk toch niet zo mooi maar nog veel belangrijker: ik miste journaling op de pagina (terwijl er best een leuk verhaal bij de foto hoort).

Gisteren dus maar eens geprobeerd om er een nieuwe pagina van te maken, maar dat had nogal wat voeten in de aarde. Ik was echt vreselijk onhandig; de eerste poging mislukte omdat ik nadat ik alles geplakt had, inkt aan mijn ahnden had, die had gevlekt op de foto, de tweede poging mislukte omdat ik iets scheef geplakt had en daar veel te laat achter kwam en dit is het resultaat van de derde poging.



Ook deze is niet helemaal zonder problemen tot stand gekomen, want ik had eerst de randjes van de journaling met blauwe inkt bewerkt terwijl de rest allemaal met zwart is. Na die ontdekking ben ik er gisterenavond maar mee gestopt........
Vanmorgen ben ik verder gegaan (het strookje journaling voorzichtig van de pagina afgescheurd en een nieuwe geprint en bewerkt met ZWARTE inkt) en nu ben ik er toch wel tevreden over.

Het blauwe designpapier bovenaan is van KaiserKraft "Thrill seeker", het gestreepte papier onderaan (en de fotohoek) is van Scenic Route - Appleton " 5th Street". De journaling en de datum is geprint op rustic cream cardstock van Papertrey Ink. De cardstock sticker "ME" is van Teressa Collins "documented die-cut charms". Op de fotohoek zitten 4 swarovski hotfix-steentjes en de tekst op de foto is een overlay van Ali Edwards uit de serie "Loving Live WordArt". De randen van de pagina en van de journaling heb ik bewerkt met zwarte inkt.

Ik ga vandaag nog even lekker verder met het jaarboek van Olivier!
Liefs Nicole

10 opmerkingen:

  1. Heel mooi Nicole. Tja, jij weet dat het drie maal scheepsrecht is, maar daar zie je niets van hoor!
    Dit jaarboek zal ook wel weer geweldig worden als ik zo de resultaten zie.
    Succes vandaag met Olivier z'n pagina.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw wat is hij mooi geworden maar ik vond met de andere ook niets mis mee

    gr hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  3. whow dat is mooi ziet er fantastisch uit.

    groetjes Ilonka

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooie LO hoor!
    En wat is hij al groot!!!
    Leuke foto.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat leuk eom het verschil te zien, 2 lo's met dezelfde foto in zo'n andere stijl! ik vind de eerste versie ook erg mooi hoor moet ik zeggen, maar vind dat groen wel minder mooi bij de foto kleuren.
    grappige journaling ook, goed dat je die toch toegevoegd hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hij is prachtig geworden Nicole! Geweldige journaling ook... en dat koppie van Cas spreekt boekdelen. ;) Ik vind zo'n jaarboek van je kind echt een geweldig idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow ze zijn prachtig wat een enorm mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. supergaaf zijn jou lo's, mooie strakke scrapstijl heb je!

    BeantwoordenVerwijderen