zondag 3 januari 2010

Een nieuw jaar, een nieuw uiterlijk op mijn blog en een nieuw project gestart.

Allemaal allereerst natuurlijk de allerbeste wensen.
Dat het beste uit 2009 maar het slechtste van 2010 zal worden!
Ik dacht vanmorgen eerst maar eens even mijn blog te pimpen, maar dat valt nog niet mee. Het hele leven bestaat uit keuzes, keuzes, keuzes en zo ook het pimpen van mijn blog. Uiteindelijk kom ik dan toch weer uit op wat ik het allermooist vind; de kleuren zwart/wit/roze en een damask-afbeelding. Ik hoop d
at het jullie goedkeuring kan krijgen:-)

Een nieuw jaar vraagt natuurlijk om een nieuw scrap-project. Ik heb heus nog wel wat liggen en ook mijn todo-lijst is nog niet leeg, maar de projecten die liggen zijn eigenlijk allemaal jaarprojecten (het jaarboek van Cas en het jaarboek van Olivier) dus daar kan ik niet zo heel veel aan doen.
Omdat ik eigenlijk altijd scrap o
ver Cas (en sinds 12 weken dus ook over Olivier), dacht ik dat het nu maar eens tijd werd om over mezelf te scrappen. Ik denk dat het leuk is voor de jongens om later een boek te hebben over hun moeder. Voorwaarde voor mij is dan wel dat het ergens over moet gaan, en niet alleen maar dingen als " mijn favoriete kleur is......, mijn favoriete eten is......., in mijn tas zit.....". Nee het moet wel iets meer diepgang hebben dan dat. Op diverse forums zijn ze in 2010 gestart met een BOM en ik heb besloten er twee te combineren.
Op het dolls-forum (klik hier) heeft Angela een BOM opgestar
t met opdrachten die wat diepgang beloven en op het forum van de scrapotheek (klik hier) heeft Monique een ABC-BOM opgestart, eveneens met opdrachten maar de invulling van de letters mag je zelf bepalen en de opdrachten zijn vrijblijvend.
Ik heb besloten om mijn BOM in de vorm van een ABC te gaan doen, want dan zit er tenminste een rode draad in mijn boek, als ik zomaar ineens hierover en dan weer daarover een pagina ga maken, dan komt het op mij over als "rommelig". Met de opdrachten doe ik dan voornamelijk niet mee, omdat ik mijn boek in éé
n stijl en in één papierlijn wil gaan maken. Jullie zullen wel zien hoe dat er uit komt te zien.
Verder ga ik kijken of ik de opdrachten van het Dolls-forum in mijn ABC kan verwerken, de opdracht van week 1&2 is bijvoorbeeld om in journaling iets te vertellen over waar je nu staat. Nou dat komt goed uit met mij letter A
(die natuurlijk over Arjan gaat). Ik heb al in mijn hoofd waar de journaling over gaat (namelijk waar we op dit moment staan in onze relatie). Ik ben nu druk bezig met de pagina van de letter A maar deze is nog niet af. Zodra die af is, zal ik hem weer laten zien (niet de journaling want die is nogal persoonlijk).


Jullie hadden al een sneakje gekregen van mijn nieuwe project, namelijk deze:







En hier is ie dan helemaal, de voorkant van mijn album. Ik heb het album nog niet verder afgemaakt, omdat ik geen idee heb hoe dik mijn album gaat worden en ik niet weer het risico wil lopen dat mijn omslag te dun is voor alle pagina's (net zoals mijn DD). Ik heb dus nu een voor- en achterkant gemaakt en bepaal later (als het einde in zicht is) of ik het ga inbinden met de BIA (wat ik het liefst zou willen) of dat ik het ga inbinden met boekbindringen.
De kaft is gemaakt van chipboard (20cmx20cm). Uit het midden heb ik een vierkant geknipt van 8cmx8cm. Ik heb het chipboard beplakt met designpapier uit een Tilda paperpad Classic. Op de voorkant, rechtsonder, heb ik een Tim Holz "Ornate plate" met brads vastgemaakt. In deze "ornate plate" heb ik de tekst "in abc" geplakt. Deze tekst is geprint op wit cardstock en is in het lettertype "Archtitect".
Aan de achterkant van de kaft heb ik eerst een stuk roze-wit geruit lint geplakt en daarna heb ik tegen de achterkant één stuk zwart cardstock geplakt. Op die manier is het lint weggewerkt, is de binnenkant van de kaft afgewerkt en is de binnenkant van het frame in de kaft ook weer bedekt is. Op de voorkant in het frame heb ik vervolgens een stuk wit cardtsock geplakt (iets kleiner gesneden dan het frame zelf dat 8cmx8cm is). Op het witte cardstock staat de tekst " Book of me" en is in lettertype "Vivaldi".De randen van het witte cardstock zijn bewerkt met rode Stazon inkt.

Verder heb ik gisteren nog even snel een kaartje gemaakt voor de buurvrouw die jarig was. Niet veel bijzonders, maar uit een goed hart. Mijn cuttlebug is in elk geval weer eens goed gebruikt!














Tot zover weer.

Vanaf morgen ga ik weer heerlijk werken (de periode van vakantie/zwangerschapsverlof/ en weer vakantie zit er na vijf maanden toch echt op) en heb ik dus veel minder tijd om te scrappen en dus ook vee
l minder dingen te laten zien, toch zal ik blijven proberen om regelmatig te bloggen!

Liefs Nicole



5 opmerkingen:

  1. Je blog ziet er super uit zo,
    heb mijne net het oude jaar nog veranderd, hihi...

    Een book of me, leuk !!!
    ben er ooit wel aan begonnen, maar heb het nooit af gemaakt...
    Onder tussen al vanaf september ook met zo'n soort iets bezig..
    Succes !!

    En scrapse in het nieuwe jaar

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het boek is nu al moo!
    En je kaartje is ook errug mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat wat ziet je blog er mooi uit! drukker dan we van je gewend zijn, prachtig, ik hou er wel van!
    boek vindt ik erg mooi, ben heel benieuwd naar de inhoud ervan! en kaartje ook simpel maar mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie en chique uitstraling heeft je blog gekregen :D

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gaaf zeg je blog zo! Je kan er niet meer om heen :D haha
    Ik ben benieuwd naar je BOM als hij af is, het begin ziet er in ieder geval al heel mooi uit!

    Liefs, Marije

    BeantwoordenVerwijderen