zondag 27 december 2009

December Daily: 25 en 26 december

Eindelijk!!!!! Mijn December Daily is een finished project (en dat twee dagen na de kerst al!). Ik zat nog te twijfelen of ik door zou gaan tot en met 31 december, maar toen realiseerde ik me dat er op de voorkant van mijn DD een sticker zit met de tekst "Countdown to christmas". Heerlijk...... dan hoef ik daar niet meer over na te denken of te twijfelen!
De afgelopen
twee dagen heb ik mijn december daily afgemaakt. Nou heb ik nog mooi een paar dagen de tijd om de jaarboeken van de jongens weer bij te werken, de maanden november en december 2009 moeten nog gescrapt en eigenlijk mag ik daarna pas aan mijn nieuwe projecten beginnen (maar lees maar eens verder in dit blog..... het bloed kruipt natuurlijk weer waar het niet gaan kan)!
Maar eerst de laatste twee dagen van mijn DD.



25 december - de blanco pagina:
De linkerpagina is de gewone simpele achterkant van de groene envelop die ik gebruikt had voor 24 december. De rechterpagina is weer een zelfgemaakte envelop met een kaart erin. De envelop is gemaakt van het designpapier van Making Memories - St. Nick "Vintage Collage (de achterkant)". De kaart in de envelop is van designpapier van Jillibean Soup - Grandmas Christmas Soup " frozen crab meat". Uit de envelop heb ik weer een halve cirkel geponst en op de kaart in de envelop heb ik aan de bovenkant juist een halve cirkel extra gemaakt, zodat je nu (als de kaart in de envelop zit) een hele cirkel ziet.Het cijfer 25 is gemaakt zoals omschreven in het blogbericht "December Daily: 01 december.". Rechtsonder op de envelop zit een kleine tag welke ik uit de voorkant van het designpapier van Making Memories (St. Nick - Vintage Collage) heb gesneden.


25 december - de pagina met foto's en journaling:
Vandaag hebben we lekker met z'n viertjes kerst gevierd. We wilden niet de hele dag binnen zitten en dus zijn we naar het groot kerstcircus van Den Haag geweest. Dat was echt een enorm succes!
Ik had de linkerpagina van deze dag expres zo gelaten, omdat ik over de gehele envelop een foto wilde plakken en laat ik in het circus nou de perfecte foto daarvoor gemaakt hebben! Over de foto zit een digitale stempel van Ali Edwards met de tekst "Here comes Santa Claus" (klik hier) deze heb ik geprint op wit cardstock. Links boven op de foto zit een sticker van October Afternoon - Cardstock stickers "Good Cheer". Op de envelop heb ik alleen nog een sticker toegevoegd met de tekst "A christmas to remember" (dit is een cardstock-sticker van Little Yellow Bicycle uit de serie 25 days of christmas). Verder wilde ik niets op de envelop doen, dan wordt het te druk naar mijn zin.
Op de kaart in de envelop heb ik weer een hele fotocollage geplakt en ook de journaling zit op deze kaart verwerkt. De journaling is geprint op wit cardstock en de randen zijn bewerkt met zwarte inkt. Verder zitten er twee hulstblaadjes-brads op van het merk Papermania (Deck the halls " Holly Brads").


26 december - de blanco pagina:
De linkerpagina is de envelop die hierboven beschreven is bij "25 december -de blanco pagina". De rechterpagina is designpapier van Basic Grey - Wassail " mantle (achterkant)". Aan deze pagina zit een tab.
De kaart in de envelop is de achterkant van de kaart van 25 december en dus van het designpapier
van van Jillibean Soup - Grandmas Christmas Soup " frozen crab meat".De tags op beide pagina's zijn van Graphic45 - Christmas Past collection "Christmas Past Frames".Het cijfer 26 is weer gemaakt zoals beschreven in blogbericht " December Daily: 01 december.".

26 december - de pagina met foto's en journaling:
Vandaag hebben we kerst gevierd bij opa Ger, dus heb ik een kleine fotocollage gemaakt op de kaart in de envelop. Rechtsonder op de kaart zit de journaling, geprint op wit cardstock en de randjes zijn weer met inkt bewerkt. Over de fotocollage zit een ronde sticker met de tekst " family is the most important part
of Christmas". Dit is een cardstock sticker van Little Yellow Bicycle uit de serie "25 days of christmas". Verder heb ik niets meer met de pagina gedaan.

En zo ziet mijn DD eruit na 26 dagen scrappen:


















Nu is mijn de
cember daily dus een feit. Met veel plezier streep ik deze weer van mijn lijstje en berg ik mijn kerst-scrapspullen op. Ik ben weer voor een heel jaar klaar met kerstscrappen!


En omdat ik er eigenlijk al een klein beetje klaar mee was toen ik begon aan de pagina van 25 december, heb ik tussendoor alvast gewerkt aan één van mijn nieuwe projectjes. Een klein sneakje is te zien op de foto hiernaast, maar ik leg het nu weer even weg tot na het nieuwe jaar. Eerst wil ik nog de jaarboeken van de jongens gaan bijwerken en ik wil ook nog graag de gordijnen van Olivier zijn slaapkamer gaan maken voordat ik weer ga werken (ik geloof dat ik rustig nog een week vrij zou kunnen nemen gezien mijn wenslijstje wat ik nog wil doen!)
Maar nee....... ik ben blij dat ik weer mag gaan werken 4 januari en eerlijk gezegd wordt het ook wel tijd!

Ik moet gewoon deze week nog even flink door-knutselen en dat is heus geen straf!

Liefs Nicole



9 opmerkingen:

  1. Wat is dat een geweldig dik boek geworden Nicole en wat ziet het er gaaf uit. Ik denk dat als je het later pakt je er erg blij mee bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. he he puf puf...hij is af! ik vind het echt super dat je m zo goed bijgehouden hebt en het resultaat is echt verbluffend als je t mij vraagt! ben echt jaloers op je stijl en de kleurencombi en stijl is helemaal top! gefelicteerd met het afronden van dit project ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oh en wat een veelbelovend begin van je nieuwe project! weer een hele andere stijl is het niet? succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige Daily heb je gemaakt zeg. Super mooi.
    En ik ben heel benieuwd hoe je Book of me in ABC eruit komt te zien.
    Veel succes ermee en ook veel plezier natuurlijk
    Werk ze en knutsel deze week maar lekker en wat knap dat je dat kan gordijnen naaien. Heb het ook een paar keer gedaan, maar ik vond het een rot klus

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig Nicole!!! Je blijft er in kijken, wedden? (ik doe dat ook in mn 1e album, ben trots..)
    Jij mag er ook heel trots op zijn wat je hebt gemaakt, zo'n mooi geheel en dan de nodige tegenslagen ook nog gehad... Chapeau!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heb je een prachtige DD gemaakt...Super mooi !!Goed volgehouden en mooi op tijd ermee klaar :)
    Ik moet steeds op bestelde foto's wachten ,dus ik loop weer achter.
    Ben nu dus ook heel erg nieuwschierig naar je ABC !!
    :):):)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super geworden zeg! En wat knap dat je het ook helemaal volgehouden hebt. Geweldig!!!
    groetjes Angelina.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Whow Nicole wat een super mooi boek is het geworden!

    groetjes Ilonka

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nou dat was me wel een klus maar wat een leuk resultaat, ik kan me ook wel voorstellen dat je nu iets totaal anders zou willen maken, maar het is prachtig geworden!

    BeantwoordenVerwijderen