donderdag 31 december 2009

2009 Résumé......

Ik heb het nooit hoor aan het eind van het jaar en ik weet niet hoe het komt, maar vandaag ben ik de hele dag, terwijl ik druk bezig ben met voorbereidingen voor vanavond en met de gordijnen van Olivier, herinneringen aan het ophalen van het afgelopen jaar en probeer een woord te vinden dat het jaar goed omschrijft.

2009 was niet mijn jaar, dat staat vast.......
Veel, vaak en langdurig verdriet tijdens de ziekte en na het overlijden van Jopie, mijn lieve schoonmoeder en vreselijk trotse oma van Cas. Iemand die me lief is (ook al spreek ik haar veel te weinig) die heeft moeten strijden (en nog strijd) tegen een ernstige ziekte, zwanger zijn (wat ik toch allebei de keren zwaar vond) met een peuterpuber in huis, de eerste moeilijke start van Olivier......Dat zijn allemaal dingen die 2009 tot een moeilijk jaar hebben gemaakt.

Natuurlijk zijn er ook mooie dingen in 2009 geweest. Ik ben 5 maanden thuis geweest en heb intens van Cas en Olivier kunnen genieten, uiteraard het zwanger worden (want dat is niet voor iedereen weggelegd weet ik wel) en de geboorte van Olivier, diezelfde iemand die me lief is, die de strijd tegen haar ziekte lijkt te hebben overwonnen, mijn baan (die ik echt als mijn droombaan ervaar).... het zijn allemaal dingen waar ik intens dankbaar voor ben.

Al denkend vandaag kom ik tot de conclusie dat de negatieve dingen 2009 hebben overheerst en dat daarom 2009 absoluut niet mijn jaar is geweest. Ook nu drukken al die dingen nog een stempel op mijn gevoel, mijn relatie en mijn gemoedstoestand.
31 december 2009 is voor mij een soort van dieptepunt, dus met dit dieptepunt ga ik het nieuwe jaar in. Ik realiseer me heel goed en ben blij dat vanuit een dieptepunt het alleen maar beter kan worden!
Wat een heerlijk vooruitzicht, 2010 wordt een beter jaar dan 2009!
!!!!!
En waarom ook niet, ik heb zoveel om naar uit te kijken!

Ik wil iedereen die mijn blog leest een heel fijne jaarwisseling wensen en ik hoop dat voor iedereen geldt dat 2010 een beter jaar wordt dan 2009.

Liefs Nicole

8 opmerkingen:

  1. Toch mooi om te lezen...
    En veel later kijk je er mss toch veel anders op terug..
    Ook 2009 was mijn jaar niet..

    Hoop op een mooi en fijn 2010 voor jullie..
    fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik hoop dat 2010 een mooi jaar wordt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ontroerend mooi Nicole zoals je dat omschrijft. Je hebt het inderdaad niet makkelijk gehad en iemand verliezen die je zo dierbaar is overheerst altijd alle positieve gevoelens. Daar moet je mee leren omgaan en dat duurt veel langer dan een jaar. Tegelijk maken dat soort ervaringen het leven des te meer de moeite waard om intens geleeft te worden. Je hebt dus echt maar een leven en daar gebeurt het in. En daar ben je zelf bij en maak jezelf de mooie momenten. Sinds een paar jaar probeer ik echt om de positieve momenten zwaarder te laten wegen dan de negatieve. Dat kost heel veel energie maar ik moet zeggen, het begint te werken.En dat geeft weer energie. Nicole ik wens jou en iedereen die je lief is een fantstisch mooi jaar. En vooral heel veel mooie dierbare herinneringen.
    Liefs Marjolijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat kunnen woorden toch veel zeggen. Heel mooi omschreven. Ook ik weet uit ervaring dat moeilijke jaren achteraf vaak de mooiste jaren uit je leven zijn. Je vergeet ze nooit en ik hoop dat je er ook levenslessen en wijsheden uit dit moeilijke jaar hebt opgedaan. En deze levenslessen zijn dan vaak zo belangrijk voor de rest van je leven en waardoor je de kleine dingen in het leven des te meer weet te waarderen en juist die kleine dingen geven je weer levensgeluk.
    Ik hoop dat je een beter jaar zal krijgen als in 2009. heel veel sterkte met alles en een heel gelukkig nieuwjaar gewenst met heel veel kleine momentjes van geluk, liefde en hoop.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nicole, de beste wensen voor 2010. Ik hoop met je mee dat je de balans van 2010 positiever af kunt sluiten.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jeeh Nicole ... wat goed van je dat je zo open en eerlijk je gevoel omschrijft. Veel mensen zouden dat niet durven...
    Ik wens jou en je mannen alle goeds voor 2010!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi geschreven, Nicole. Ik wens jou en je gezin een gezond, gelukkig en liefdevol 2010. Ik hoop oprecht dat 2010 in alle opzichten een mooi jaar voor je wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Nicole,

    wat kun je je gevoel mooi weergeven.
    En het zal niet door iedereen verstaan worden maar bij mij laat het gevoelige indrukken achter.
    ik hoop dat je intens van 2010 mag genieten, dat er aan het einde van dit jaar mooie herinneringen op je blog staan.
    voor jou wens ik een jaar met veel gezondheid bij jou je kinderen, en je dierbare.
    groeten Helma Sistermans

    BeantwoordenVerwijderen